L'Associazione trà l'Infiammazione Intestinale, l'Invecchiamento è a Patologia di a Malattia d'Alzheimer
In l'ultimi anni, a relazione trà a microbiota intestinale è e malatie neurologiche hè diventata un tema centrale di ricerca. Sempre più evidenze mostranu chì l'inflammazione intestinale (cum'è a permeabilità intestinale è a disbiosi) pò influenzà a progressione di e malatie neurodegenerative, in particulare a malattia di Alzheimer (MA), attraversu "l'asse intestinu-cervellu". Questu articulu esamina cumu l'inflammazione intestinale aumenta cù l'età è esplora a so putenziale associazione cù a patologia di a MA (cum'è a deposizione di β-amiloide è a neuroinflammazione), furnendu nuove idee per un interventu precoce di a MA.
1. Introduzione
A malatia d'Alzheimer (MA) hè a malatia neurodegenerativa a più cumuna, carattarizata da placche β-amiloide (Aβ) è proteina tau iperfosforilata. Ancu s'è i fattori genetichi (per esempiu, APOE4) sò i principali fattori di risicu di MA, l'influenze ambientali (per esempiu, a dieta, a salute intestinale) ponu ancu cuntribuisce à a progressione di MA per via di l'inflammazione cronica. L'intestinu, cum'è u più grande organu immunitariu di u corpu, pò influenzà a salute di u cervellu per via di parechje vie, in particulare durante l'invecchiamentu.
2. Infiammazione intestinale è invecchiamento
2.1 Declinu di a funzione di barriera intestinale ligatu à l'età
Cù l'età, l'integrità di a barriera intestinale diminuisce, purtendu à "permeabilità intestinale", chì permette à i metaboliti batterici (cum'è u lipopolisaccaride, LPS) di entre in a circulazione sanguigna, pruvucendu una inflammazione sistemica di bassu gradu. Studi anu dimustratu chì a diversità di a flora intestinale in l'anziani diminuisce, i batteri pro-infiammatori (cum'è i Proteobacteria) aumentanu è i batteri anti-infiammatori (cum'è Bifidobacterium) diminuiscenu, aggravendu ulteriormente a risposta infiammatoria.
2.2 Fattori inflammatorii è invechjamentu
L'inflammazione cronica di bassu gradu ("invecchiamento infiammatorio", Inflammaging) hè una caratteristica impurtante di l'invecchiamento. Fattori infiammatori intestinali (cum'èIL-6, TNF-α) pò entre in u cervellu per via di a circulazione sanguigna, attivà a microglia, prumove a neuroinflammazione è accelerà u prucessu patologicu di l'AD.
è prumove a neuroinflammazione, accelerendu cusì a patologia di l'AD.
3. U ligame trà l'inflammazione intestinale è a patologia di a malatia d'Alzheimer
3.1 Disbiosi intestinale è deposizione di Aβ
I mudelli animali anu dimustratu chì i disturbi di a flora intestinale ponu aumentà a deposizione di Aβ. Per esempiu, i topi trattati cù antibiotici anu riduttu e placche di Aβ, mentre chì i livelli di Aβ sò aumentati in i topi cun disbiosi. Certi metaboliti batterichi (cum'è l'acidi grassi à catena corta, SCFA) ponu influenzà a clearance di Aβ regulendu a funzione microgliale.
3.2 L'asse Intestin-Cervellu è a Neuroinflammazione
L'inflammazione intestinale pò influenzà u cervellu per via di e vie vagali, immunitarie è metaboliche:
- Via vagale: i signali inflammatorii intestinali sò trasmessi via u nervu vagu à u SNC, affettendu a funzione di l'ippocampu è di a corteccia prefrontale.
- Inflamazione sistemica: I cumpunenti batterichi cum'è l'LPS attivanu a microglia è prumove a neuroinflammazione, aggravendu a patologia tau è u dannu neuronale.
- Effetti metabolichi: a disbiosi intestinale pò influenzà u metabolismu di u triptofanu, purtendu à squilibri in i neurotrasmettitori (per esempiu, 5-HT) è affettendu a funzione cognitiva.
3.3 Evidenza Clinica
- I pazienti cun AD anu una cumpusizione significativamente diversa di a flora intestinale cà l'adulti anziani sani, per esempiu, un rapportu anormale di phylum à pareti spesse / phylum antibattericu.
- I livelli di LPS in u sangue sò pusitivamente correlati cù a gravità di l'AD.
- L'intervenzioni probiotiche (per esempiu, Bifidobacterium bifidum) riducenu a deposizione di Aβ è migliuranu a funzione cognitiva in i mudelli animali.
4. Strategie d'intervenzione potenziali
Mudificazioni dietetiche: una dieta mediterranea ricca di fibre pò prumove a crescita di batteri benefichi è riduce l'inflammazione.
- Probiotici/Prebiotici: a supplementazione cù ceppi specifichi di batteri (per esempiu, Lactobacillus, Bifidobacterium) pò migliurà a funzione di barriera intestinale.
- Trattamenti antiinflamatori: i medicinali chì miranu l'inflammazione intestinale (per esempiu, l'inibitori di TLR4) ponu rallentà a progressione di a malattia di Alzheimer.
- Intervenzioni di stile di vita: l'eserciziu è a riduzione di u stress ponu mantene l'equilibriu di a flora intestinale
5. Cunclusione è Prospettive Future
L'inflammazione intestinale aumenta cù l'età è pò cuntribuisce à a patologia di a malatia d'Alzheimer per via di l'asse intestinu-cervellu. I studii futuri devenu chiarificà ulteriormente a relazione causale trà una flora specifica è a malatia d'Alzheimer è esplorà e strategie di prevenzione è trattamentu di a malatia d'Alzheimer basate nantu à a regulazione di a flora intestinale. A ricerca in questu duminiu pò furnisce novi obiettivi per l'interventu precoce in e malatie neurodegenerative.
Xiamen Baysen Medical Noi di Baysen Medical ci cuncentramu sempre nantu à a tecnica diagnostica per migliurà a qualità di vita. Avemu sviluppatu 5 piattaforme tecnologiche: lattice, oru colloidale, test immunocromatograficu à fluorescenza, test immunomoleculare è di chemiluminescenza. Ci cuncentramu nantu à a salute intestinale, è a nostraTestu CAL hè adupratu per rilevà l'inflammazione in l'intestinu.
Referenze:
- Vogt, NM, et al. (2017). «Alterazioni di u microbioma intestinale in a malatia d'Alzheimer».Rapporti Scientifichi.
- Dodiya, HB, et al. (2020). «L'inflammazione cronica di l'intestinu aggrava a patologia di tau in un mudellu murinu di a malatia d'Alzheimer».Neuroscienze di a Natura.
- Franceschi, C., et al. (2018). «Inflammaging: un novu puntu di vista immune-metabolicu per e malatie legate à l'età».Riviste di Natura Endocrinologia.
Data di publicazione: 24 di ghjugnu di u 2025